Vab

Gumman har sen innan jul hostat som en tok. Vi har varit iväg till läkaren två gånger på kort tid, men de säger att hennes värden är bra. Den första skrev ut mollipect till henne. Hon vägrade ta den. Sen skulle man ta den TRE gånger om dagen. Bråk varje gång hon såg mig komma med sprutan. Och ja vad känner man sig som inte en fiende i de läget. Tvingar henne att ta sin medicin, men jag gör de för hennes skull.
Va hos läkaren igen förra veckan. Värden var fortfarande bra, men hon hade slem i ena lungan eller nåt sånt.

Hon skrev ut en annan hostmedicin. Fanns flera smaker och vi kom fram till att apelsin,honung kanske går ner. Hon på apoteket (jag nämner att jag vill ha den smaken) ger mig en flaska. Står inget på flaskan vad det är för smak. kommer hem och öppnar o känner att det är lakrits. ELLEN HATAR LAKRITS....SÅ den är lika svår att ta som den första. Känner att hoppet sjunker...

Igår var hon jätte trött och frös hela tiden. Sa mamma jag trött flera gånger. VI gick o la oss i TVÅ timmar på dagen. Tänkte sen efteråt att shit, nu kommer hon inte somna på kvällen. Men vid nio hade hon deckat.
Idag är hon än så länge lite piggare än vad hon va igår. Lyckades få i henne medicin två gånger i går. Kanske är det de, eller så är hon på bättringsväg. Jag hoppas verkligen det.

Jag ska själv på bröllop den 28:de så jag får absolut inte bli sjuk.
Undrar hur många filmer vi hinner kolla på idag? igår blev de fem eller nåt :) men vad gör man inte för en sjukling....



Kommentarer
Postat av: Kicki

Hej :-( Stackars Ellen med sån jobbig hosta. Skönt att värdena är bra. Så surt med apoteket. Hur är det med henne nu?

Matte har åkt på hosta nu, men det har bara varat några dagar och det är bara torrhosta. Har en helnojig svärmor som tycker vi ska åka till VC med honom bums, men han har ju ingen feber och busar som vanligt....

2012-01-23 @ 21:56:39
URL: http://mattiasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0