Lite blir stor...och jag hänger inte med.

Ellen somnade vid sex i går kväll.kanke till och med lite tidigare. Och så vaknade hon lite innan sju, pigg och glad.
Jag var fakstit också rätt pigg. Är så taggad till löpníng nu. Ska anmäla mig till vårruset i Malmö i Maj.
5Km, det ska jag klara av under 30 min :)

Så nu blir de att jogga och jogga. har ju haft ett rätt långt uppehåll med joggningen, så i förr går orkade jag i femton minuter. I går 28 min :) och 4 km. så ja måste klämma in en hel kilometer till den tiden :)
 
Men jag tycker det är lättare att orka jogga om man joggar på löpbandet. Man slutar liksom inte. bandet drar en hela tiden till att springa mer. :)

Började ju dricka lite pulver i måndags. Tappade många kilon, men idag ser jag på vågen att ja nästan gått upp två igen..skumt de där. Beror mkt på hur mkt vatten man dricker om dagarna...

I morgon kör vi till Ullared. Måste hitta en vinterjacka, nya bh:n,byxor, trosor och linnen.
Ellen behöver lite byxor i större stlk, pyjamas, strumpor,

Btw så överraskar hon oss varje dag. -här om dagen så visade hon mig vart hennes höger ben var...jag blev paff. Shit kan du de där redan. ( jag hade svårt att lära mig höger o vänsteR)
Igår frågade jag henne vart hennes vänstra arm var, de kunde hon,(trodde hon skulle visa höger).
VAr hennes högra öra var...ja de kunde hon med. Jag o Jakob satt förvånat på golvet och trodde knappt de va sant.


Hon kör med jätte långa meningar med. Men allt dock på svenska. "mamma klockan mycket, pappa måste vakna" Ja klo var inte ens sju i morse :)

Sen pekade hon på sitt högra ben.
Ellen: jag mamma ont.
Jag: vad har du gjort där då?
Ellen: Lisbeth, det är Lisbeth..

ööh jag fattar inget :)
måste va nåt som hänt på dagis :)

Hon blir allt roligare för varje dag. Hittar på en massa hyss, pratar ur sig de mesta, apar efter direkt när det är nåt hon vill lära sig. Hon har ett fruktansvärt bra minne, pussel och sånt kör hon på minnet. Jag ska göra först, hon memorerar, sen gör hon. Hon minns alltid vart hon lagt saker och ting. Jag letar som en tok och frågar till slut henne och hon vet exakt vart saker o ting är :)










































Kommentarer
Postat av: Annika - drömmen om 11 barn

Sv Hmm ja det verkar ju inte sådär jätteklyftigt att hålla på att ställa på och av en bil hela tiden. Jag vet inte hur det funkar nu med skatten faktiskt.

Jag står som ägare sen 1 januari, men hon loggade alltså in med e-leg 2/1 och ställde av, 3 januari och ställde på, 4januari och ställde av. Den 5 januari ställde JAG på bilen, för då hade de papprena och ändrade så att hon inte kunde gå in. Kommer skattepengarna betalas ut nu, till vem? :/

2012-01-10 @ 02:34:42
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0