god morgon

Ja en snabbis innan vi ska åk ai väg och handla. Kylskåpet gapar tomt! Ellen har varit ledsen nu i två mornar när de inte finns ost till hennes morgon macka. Så det ska inhandlas. Vi ska även ge oss på att göra lasagne i kväll, så greje till det ska köpas. Ja och de vanliga. Blöjor.


Nu när hon har varit sjuk, har hon PEPPAR PEPPAR börjat äta ordentligt. Hon äter ja ibland frukost, sen blir de lunch, mellis och kvällsmat. Igår åt hon kvällsmat vid fem. Jätte mkt. VId nio ville hon äta igen!! De brukar inte hända. Ja och nu i morse bad hon om att få en till macka. Annars brukar hon äta en halv kanske. Och stekt ägg till det fick hon, för nån ost hade vi ju inte.

Men en nackdel...hon har blivit dålig i magen igen. Vet inte vad jag ska ta mig till. Ringa bvc och be dem kolla om hon verkligen är allergisk mot mjölk. enligt mig är de ingen farlig allergi. Det funkar med laktosfritt för oss, men Ja osten blir den svåra. Hoppas de kan göra ett pricktest denna gången.  förra gången fick vi utesluta mjölk i ett halv år. De tog ju sin tid innan man märkte av nån skillnad.
Ja och tjaffset med förskolan...de va tvugna att ha läkarintyg på att hon inte skulle ha mjölk i sin kost.
Men tänk om JAG bestämmer att hon inte ska få äta kött, omjag nu skulle va vegetarian...måste hon ha läkarintyg för det? jag tycker det är SÅ löjligt.
Samma sak om jag ber dem att inte ge oboy. måste de ha intyg på det med? jag tycker det är så DUMT att lära dem dricka sånt när de är små och inte vet vad det är....
Igår hon fick hon lite i morse för jag hade typ inget annat hemma. Sa att de är mkt socker i den så man får inte dricka mkt och ofta.

"mamma det är sockerdricka" ja så kan man med säga det! :)  En annan sak vi har försökt att inte lära henne att äta, ketchup. Men nu har de varit oundvikligt då vi har de på pastan. Klart hon vill med ha!

En annan sak vi bestämde när hon var liten var att hon inte skulle få äta godis. De höll rätt bra, tills hon fattade att jag åt. Hade såna "godiscravings" som heter duga ett tag och var tvungen att äta. Ja de små liven lär sig snabbt vad prasslet är... Nu får hon nån enstaka godis bit en dag i veckan. Hon får ibland själv plocka lite.
Då är hon nöjd, när de ligger en klubba och fyra mså godisbitar. Det är ju HENNES påse :)
Hon håller den hårt när vi åker hem. Har sagt att vi ska äta det på kvällen. Hon brukar lyckas med att itne öppna påsen när jag kör, nångång har de hänt att påsen har lockat för mkt ;)

näe nu ska jag sminka mig och sen ska vi iväg och handla mat..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0