bättre sent än aldrig

evigheter sen jag skrev sist. har totalt glömt bort bloggen.
Min kur går väl siosådär. vågen visar 56.har väl tänkt mig femtiotvå-femtiotre som målvikt. Sen ska de börjas byggas muskler. Har väntat jätte länge nu känns de som. Att få träna på riktigt. inte bara ta tjugominuters promenader. Att verligen få svettas,bli riktigt andfådd och alldeles mör i kroppen...en vecka till kanske, sen kör vi.

på lördag åker jag med therese och eva till Väla, för att köpa the pardydress till mig när jag fyller år. Skönt att få en heldag med dessa två utan varesig män eller barn. Jakob ska ha ellen till efter att hon sovit lunch, sen åker hon till farmor och jag hämtar henne sen när jag kommer hem.


Sen har de hänt en jäkla massa skit på sistone, som snart får mig att bryta ut. Jag orkar helt enkelt inte snart mer. Men sen att vissa tror att de handlar om dem och deras agerande, ja låt dem tro det.
Finns så mycket annat i mitt liv, det är inte precis så att allt kretsar runt dem. Ett litet påhopp där, ett snesteg där, ja det är inget jämfört med vad jag bär inom mig. Ibland kan jag känna att en del kommetarer är så onödiga. varför liksom? vad få ut av det? Men just nu känner jag att jag inte orkar bry mig helt enkelt. inte värt det.

men förövrigt mår vi bara bra, ellen och jag. Haft en skön mor-dotter dag i dag. Lyssnat på jullåtar och gjort julkort. Ellen förklarade att hon skulle skicka hennes till sin mormor...så vi får ta och köpa frimärken och skicka iväg....

För stunden så ligger hon ute och sover i sin vagn. Jag bara undrar när hon ska vakna...sovit snart i tre timmar...lär bli lätt att natta henne ikväll...NOT.
Jag som hade tänk åka och simma efter att hon lagt sig. Känner att jag behöver få ut lite av min ilska....


so looong

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0