Liten blir stor

Ellen har kommit in i en härlig period nu. Hon lär sig så mycket, kollar efter vad vi gör och apar efter.
Henne ordförråd ökar hela tiden. Hon pratade med en hund idag, och jag hör henne säga, hej lilla hjärtat.
Till mig brukar hon säga, hej vännen. Sen har hon lärt sig att säga vad hon heter, Ellen ryysperi. låter så sött.
Hon vill oftast nuförtiden att man är med henne och leker, innan har hhon lekt själv. Nu måste jag äta all mat hon lagar, hjälpa henne att bädda om tilll dockan, byta blöjor på dockan, klä på den. ja allt hon inte riktigt klarar av ännu.

Hon tar av blöjan  på dockan, hämtar tvättlappar, tvättar dockan och slänger blöjan för den luktar äckligt. Sen vill hon ha en ny blöja. Hur man än visar henne att de inte finns n¨åt i blöjan, så säger hon att det är äckligt.
Men blöjor är inte så billiga att hon får byta flera gånger om dagen bara för att ;)

Nu ska jag lägga mig för i morgon är de jobb som gäller. Och träning på kvällen hoppas jag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0